- Jaunumi
- 0 likes
- 1187 views
- 0 comments
|
Kad kakls un korpuss bija salīmēti un nostiprināti, bija jāveic pēdējie darbi pie frēzēm. Mēs paņēmām nelielu vīli un apstrādājām frēžu stūrus (59. attēls), lai pārliecinātos, ka nav asu malu, kas varētu ieķerties rokās, un nodrošinātu patīkamu, gludu sajūtu spēlējot. Pēc tam frēzes tika rūpīgi noslīpētas ar smalkas graudainības smilšpapīru, lai noņemtu vīles pēdas. |
59. attēls |
|
|
Nākamais solis bija uzstādīt frēzes marķierus frēzes dēļa sānos. Pēc to pozīciju atzīmēšanas saskaņā ar frēzes marķieriem uz frēzes dēļa priekšējās virsmas, mēs izurbjām 2 mm caurumus, tad ielīmējām plastmasas tapas, katru gabalu nedaudz pārgriežot (60. attēls), pēc tam noslīpējot ar smalkas graudainības smilšpapīru (61. attēls). Lai gan kakls tagad izskatījās gatavs, vēl bija nepieciešams papildu darbs, lai panāktu nepieciešamo kvalitāti. Mēs paņēmām skapja skrāpi un uzmanīgi un maigi noskrāpējām grifu uz grifu malām, lai noņemtu jebkādas nelielas līmes pēdas, kas varētu būt palikušas. Kad bijām pārliecināti, ka nekas nav palicis, uz grifu uzklājām atjaunojošo eļļu, ierībinot to ar ultra smalku metāla vilnu. Tas atjaunoja melnkoka spīdumu un dziļumu, padarot to izskatīties vislabākajā veidā.p> |
60. attēls
61. attēls |
|
| Pēdējais darbs pie grifa bija frēzes pulēšana. Fretboard tika pārklāts ar aizsarglenti, atstājot atklātas tikai frēzes, kuras pēc tam tika pulētas ar smalkas abrazīvās vaska pulēšanas ratu (62. attēls). Tas nodrošināja lielisku apdari, bet bija jāveic vēl viens pēdējais process – mēs ar rokām uz katras frēzes uzklājām ultra smalku pulējamo līdzekli, lai tām piešķirtu spoguļveida apdari (63. attēls). Beidzot kakls bija gatavs! |
62. attēls
63. attēls |
|
|
Tagad bija pienācis laiks uzstādīt ģitāras detaļas. Tas bija ļoti nervozs darbs, jo visiem mērījumiem bija jābūt 100% precīziem, jo detaļu novietojums bija ļoti svarīgs, īpaši tilta un astes gadījumā. Iemesls tam ir tas, ka skalas garums ir jābūt precīzi pareizam. Skalas garums ir attālums starp ģitāras uzgali (mazā slīpā detaļa pie grifu galējā gala) un tiltu. Ja skalas garums ir nepareizs, ģitāru nevarēs spēlēt, jo tonālais attiecības starp katru frēzes pozīciju būs nepareizas, kas nozīmē, ka spēlējot tiks radītas nepareizas notis, faktiski padarot ģitāru pastāvīgi neskaņotu. Lai noteiktu tilta un astes pozīcijas, gar ģitāras korpusu jāvelk līnija, kas sakrīt ar kakla centru (64. attēls). To var izdarīt, pagarinot kakla ārējo malu līnijas gar korpusu un velkot līniju tieši starp tām. Tad jāatzīmē menzūras garums, šajā gadījumā 23 1/4 collas, un tiltiņš jānovieto tā, lai stīgas šajā punktā precīzi šķērsotu sedliņus (tiltiņa punktus, kur stīgas atrodas visaugstākajā punktā). Pēc tiltiņa urbšanas un uzstādīšanas tika novietots un uzstādīts astes gabals pareizā attālumā no tiltiņa. Astes gabala uzdevums ir noturēt stīgu galus pie ģitāras, kad tās ir pārgājušas pāri sedliem. |
64. attēls |
|
|
Kad bijām noteikuši tilta un astes pozīcijas, mēs tos noņēmām un izurbjām caurumus skaļuma un toņu regulētājiem, kā arī pikapa selektoram un izejas ligzdai (65. attēls). Pēdējais darbs, gatavojot ģitāru aparatūras uzstādīšanai, bija izurbjiet caurumus, lai pieskrūvētu skaņošanas tapas, izmantojot 2 mm urbi. Pirms urbšanas mēs uzmanīgi izlīdzinājām skaņošanas tapas, lai iegūtu vispatīkamāko leņķi. Tādējādi ģitāras korpusa un kakla izgatavošana bija pabeigta, un mēs varējām pāriet pie apdares uzklāšanas un sagatavošanas. Mēs noslīpējām visu korpusu un kaklu ar smalkas graudainības smilšpapīru, pievēršot īpašu uzmanību korpusam, kas šajā posmā bija mazāk noslīpēts nekā kakls. Pēc slīpēšanas mēs viegli apsmidzinājām korpusu ar ūdeni, lai izceltu koksnes tekstūru, pirms atkārtoti slīpējām, atkārtojot šo procesu, lai panāktu patiesi gludu apdari un pārliecinātos, ka nav palikušas nekādas koksnes tekstūras, kas laika gaitā varētu pacelties un padarīt apdari raupju. Pēc rūpīgas noslaukšanas ar balto spirtu uz ģitāras virsmas uzklājām tumši sarkanu beici, pēc tam divas kārtas vasku, noslaukot lieko vasku starp kārtām. |
65. attēls |
|
| Kad ģitāras korpuss un kakls bija gatavi, mēs uzstādījām visu aprīkojumu un uzstādījām stīgas (66. att.). Pēc rūpīgas regulēšanas, tostarp kakla taisnuma un intonācijas pārbaudes, ģitāra bija gatava un varēja sākt spēlēt! | ||
|
66. attēls |
||








Comments (0)