- Jaunumi
- 0 likes
- 1138 views
- 0 comments
|
Naktī grifu pielīmēja un piestiprināja pie kakla, bet platanas virsmu pie korpusa, tāpēc pirmā dienas uzdevums bija izfrēzēt virsmu, lai tā būtu vienā līmenī ar ģitāras korpusu (25. attēls), kā arī izfrēzēt grifu, lai tas būtu vienā līmenī ar kaklu (26. attēls). |
25. attēls
26. attēls |
| Pārējā diena tika veltīta kakla izgatavošanai. Kad grifu izfrēzēja vienā līmenī ar kakla sagatavi, kakla galā palika divas nelielas izvirzītas vietas (jo frēzes šablons nebija pietiekami garš), kuras bija jānofrēzē, pirms sākt kakla formēšanu (27. attēls). |
|
| Nākamais kakla posms bija nogriezt daļu materiāla no sagataves dziļuma pirms griešanas. Mēs iezīmējām līniju uz kakla sagataves sāniem, no kakla papēža gala (gala, kas tiks piestiprināts pie ģitāras korpusa) līdz 24 mm dziļumam un turpinājām to līdz 22 mm dziļumam pie galvas, zem 15. frēzes. Šo līniju aptuveni izgriezām ar lentu zāģi, atstājot nelielu izvirzījumu pie galvas gala, un atlikušo kakla daļu aiz 15. frēzes atstājām, lai vēlāk veidotu papēdi. 24 mm dziļums pie papēža tika izlīdzināts ar atlikušo sagataves dziļumu (28. attēls). Pēc tam varēja sākt kakla formēšanu (29. attēls). |
28. attēls
29. attēls |
|
Ar rasps mēs izlīdzinājām kakla aizmuguri aptuveni līdz līdzenai virsmai, tad izveidojām sadalošās līnijas, sākot no centra līnijas, un divas papildu līnijas pa vidu starp centra līniju un katru kakla malu. Mēs noslīpējām koksni starp šīm līnijām (30. attēls), izveidojot papildu sadalošās līnijas gar kakla profilu un noslīpējot koksni starp tām, līdz palika aptuvena C formas kakla izliekums. Galīgā forma tika izveidota ar smalku rasps. Šis process prasa daudz pacietības un koncentrēšanās, jo galvenajam kakla profilam un galvas daļai (31. attēls) un papēdim (32. attēls) ir jābūt ļoti vienādiem. |
30. attēls
31. attēls
32. attēls |
| Bobinu slīpējamais instruments bija ļoti noderīgs, lai izveidotu dažas no sarežģītākajām un grūtāk pieejamajām līknēm (33. attēls). |
33. attēls |
| Pēc vairākkārtējām pārbaudēm un atkārtotas vīles izmantošanas, kakla profils beidzot bija gatavs un tika noslīpēts līdz galīgajam apdarei piecos posmos: 80 smiltis, 120 smiltis, 180 smiltis, 240 smiltis un 320 smiltis (34. attēls). |
34. attēls |
| Pēc tam grifam bija jāpiešķir “radiuss”. Ģitāru grifi parasti nav plakani, bet ir nedaudz izliekti, lai tos būtu ērtāk spēlēt. Tika izmantots vienkāršs koka bloks ar pareizu rādiusu (35. attēls), kas tika apstrādāts ar smalkas smilšpapīra lapu, līdz grifs visā platumā un garumā sekoja šai izliekumam. |
35. attēls |
| Pēdējais kakla veidošanas posms bija galvas aizmugure. Pirms to varēja pabeigt, bija jāurbj caurumi galvas stiprinājumiem (36. attēls). Tas bija nepieciešams, jo, ja urbšanas laikā galvas apakšā tiktu bojāts koks, tas tiktu noņemts, kad galvas aizmugure tiktu nogriezta pareizā izmērā. |
36. attēls |
| Pēc urbšanas mēs piestiprinājām galvas daļas šablonu pie jau gatavās galvas daļas priekšējās puses. Pagaidu nožogojums tika piestiprināts pie lielā BBS1 spolīšu slīpējamā, un galvas daļa tika lēnām pārvietota gar tā garumu un caur spolīti (37. attēls), veidojot pilnīgi taisnu aizmuguri, pateicoties šablonam galvas daļas otrā pusē. Pēc tam galvas daļas aizmugure tika noslīpēta līdz gludai virsmai ar 80 līdz 320 smiltīm. |
37. attēls |













Comments (0)