- Jaunumi
- 0 likes
- 1049 views
- 0 comments
|
Otrais diena sākās ar turpmāku darbu pie ģitāras kakla. Mēs piestiprinājām kakla šablonu pie kakla sagataves un aptuveni izgriezām formu ar lentes zāģi (14. attēls), pēc tam iztīrījām malas ar frēzi, izmantojot šablonu kā vadlīniju (15. attēls). Kad tas bija paveikts, mēs noņēmām šablonu un uzmanīgi to atkal piestiprinājām pie kakla leņķveida galvas daļas (16. attēls). Tad mēs atkal izmantojām šablonu kā vadlīniju frēzei, lai pabeigtu malu apstrādi (17. attēls). |
14. attēls
15. attēls
16. attēls
17. attēls |
| Pirms noņemt šablonu, mēs izmantojām 2 mm urbjgalvi, lai atzīmētu vietas, kur galā būs stīgu skrūvju caurumi (18. attēls). |
|
| Nākamais uzdevums bija sakopt un noapaļot kakla pakaļgalu pirms grifu uzstādīšanas, izmantojot raspi un vīli. Kad ģitāra ir samontēta, kakla paka ietilps ģitāras korpusa kakla “kabatā”. Šī kabata ir izfrēzēta padziļinājums, kurā frēzes asmens ir atstājis noapaļotus stūrus, tāpēc kakla pakai jābūt ar līdzīgiem noapaļotiem stūriem, lai tā pareizi ietilptu (19. attēls). |
19. attēls |
|
Nākamā detaļa, pie kuras bija jāstrādā, bija grifu, kas pēc noslīpēšanas līdz 6 mm augstumam tika piestiprināts pie īpaši izgatavota palīgierīces, lai to varētu izmantot kopā ar leņķzāģi (20. attēls). Paliktņa rievas atbilst zāģa galda fiksējošajam tapam, kas nozīmē, ka katras frēzes slotiņas var izgriezt precīzi pareizajā vietā, izmantojot ripzāģa asmeni ar pareizo platumu, lai tas atbilstu frēzes stieples platumam (21. attēls). |
20. attēls
21. attēls |
| Tad grifu uzmanīgi pielīmēja pie kakla, pārliecinoties, ka tas ir precīzi novietots pa kakla viduslīniju. Tas ir ļoti svarīgi, jo, ja tas ir pielīmēts nepareizi, freti nebūs 90º leņķī pret viduslīniju, kas nozīmētu, ka spēlējot nebūtu iespējams spēlēt pareizās notis. Lai pārliecinātos, ka grifu nevar pārvietot, kad skavas spiež, vispirms to izvietojām pareizā stāvoklī uz kakla un viegli nostiprinājām abos galos. Tad grifu abos galos caur frēzes atvērumiem izurbjām 2 mm caurumus, lai tos vēlāk varētu aizsegt ar frēzēm. Caurumiem ievietojām tapas (kokteiļu nūjiņas), lai fretboard nevarētu pārvietoties līmes sacietēšanas un skavu nostiprināšanas laikā. Fretboard un kaklu salīmējām un atstājām uz nakti (22. attēls). |
22. attēls |
| Kad kakls bija nožāvēts, mēs pievērsāmies ģitāras korpusa virsmai no platanas koka. To mēs aptuveni izgriezām ar lentu zāģi, pēc tam noslīpējām līdz 5 mm dziļumam (23. attēls). Izgatavojot grāmatas formā saliktu virsmu, ieteicams priekšējo virsmu slīpēt pēc iespējas mazāk, lai grāmatas formā saliktā virsma būtu pēc iespējas simetriska. Pēc tam virsmu pielīmēja pie korpusa, izmantojot skavas, kas atradās aptuveni 50 mm (2 collas) attālumā viena no otras, lai nodrošinātu pēc iespējas labāku kontaktu starp detaļām. Veica galīgo pārbaudi, lai pārliecinātos, ka starp korpusu un virsmu nav redzamas spraugas, un pēc tam to atstāja žūt uz nakti (24. attēls). |
23. attēls
24. attēls |











Comments (0)